Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Programmering |
| Kurskod | EDA011 |
| Program | F och I |
| Antal registrerade på kursen | 339 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 115 / 34% |
| Antal män som svarat | 75 |
| Antal kvinnor som svarat | 38 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 183 / 54% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 8 | 7 % | | 30-70 % | 17 | 15 % | | 70-100 % | 89 | 77 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 0 | 0 % | | -50 | 5 | 4 % | | +0 | 13 | 11 % | | +50 | 32 | 28 % | | +100 | 64 | 56 % |
| | Missnöjda (<0) | 5 | 4 % | | Neutrala (0) | 13 | 11 % | | Nöjda (>0) | 96 | 83 % |
| | Medelpoäng | +68 | | Män | +65 | | Kvinnor | +75 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | +51 | -15 |
| Tydliga mål | +36 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +64 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | +31 | -24 |
| Allmänna färdigheter | +2 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +40 | |
Kommentarer
Läs kommentarerna i slutrapporten för respektive program