Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra |
| Kurskod | FMA420 |
| Program | E, D, I och L |
| Antal registrerade på kursen | 280 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 265 / 95% |
| Antal män som svarat | 210 |
| Antal kvinnor som svarat | 54 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 215 / 77% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 28 | 11 % | | 30-70 % | 63 | 24 % | | 70-100 % | 172 | 65 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 11 | 4 % | | -50 | 27 | 10 % | | +0 | 93 | 35 % | | +50 | 98 | 37 % | | +100 | 34 | 13 % |
| | Missnöjda (<0) | 38 | 14 % | | Neutrala (0) | 93 | 35 % | | Nöjda (>0) | 132 | 50 % |
| | Medelpoäng | +22 | | Män | +23 | | Kvinnor | +19 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | -22 | -15 |
| Tydliga mål | +12 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +37 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | +6 | -24 |
| Allmänna färdigheter | -13 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +26 | |
Kommentarer
Läs kommentarerna i slutrapporten för respektive program